Wypadek w sklepie? Cenimy tylko najlepsze warunki odszkodowania.
Ucierpiałeś w wyniku wypadku w obiekcie handlowym i nie wiesz jak ubiegać się o odszkodowanie? Nieszczęśliwe zdarzenia mają miejsce niemal wszędzie. Czasami nawet wzmożona ostrożność nie jest w stanie uchronić nas przed urazem lub stratą materialną, powstałą na skutek działań od nas niezależnych. Wyjątku nie stanowią tutaj nawet sklepy, w których dbanie o klientów powinno być priorytetem.
Czy wielkość sklepu ma znaczenie?
Nieważne czy doznałeś szkody w dużym centrum handlowym, czy w lokalnym delikatesie. Właściciele obiektów tego rodzaju mają obowiązek zapewnić Ci bezpieczeństwo w czasie robienia zakupów. Uchybienia zarówno w infrastrukturze, jak i w samym funkcjonowaniu marketu, które stwarzają potencjalne zagrożenie, są niedopuszczalne. Śliska nawierzchnia, niezabezpieczone sprzęty, leżące na podłodze produkty to tylko niektóre z przyczyn wypadków, które dają podstawę do ubiegania się o odszkodowanie z OC sprawcy.
Od czego zależy wysokość odszkodowania?
Kwota, którą poszkodowany będzie w stanie otrzymać, będzie uzależniona przede wszystkim od wielkości poniesionych szkód. Szczególne znaczenie ma w tym przypadku to, czy doświadczyłeś trwałego uszczerbku na zdrowiu, czy jedynie urazu. Równie ważne jest też to, jak wiele dowodów będziesz w stanie przedstawić Towarzystwu Ubezpieczeniowemu.
Pamiętaj, że relacje świadków, zabezpieczony monitoring, a także dokumenty potwierdzające ewentualny koszt leczenia lub utraconych dochodów z pewnością umocnią Twoją wiarygodność. Nie zapomnij też o wykonaniu zdjęć miejsca i przyczyny zdarzenia oraz uszkodzonych rzeczy.
Czy właściciel sklepu jest odpowiedzialny za każdy wypadek?
Temat jest kontrowersyjny, a jednoznaczne rozwiązanie takiej sprawy jeszcze do niedawna było dość problematyczne. Ostatnio jednak pojawiła się linia orzecznicza, która uznaje odpowiedzialność sklepu na zasadzie ryzyka. Oznacza to, że sklep odpowiada za wypadek w każdym przypadku poza wyłączną winą naszą, osoby trzeciej lub siły wyższej.