ODMOWA WYPŁATY ODSZKODOWANIA? TO NIE MUSI BYĆ KONIEC

„Niebywale skuteczni, rozprawili się z ubezpieczycielem jednym odwołaniem. Nie musiałem nawet iść do sądu choć wszyscy dookoła przygotowywali mnie na to. Gorąco polecam!”. To jedna z opinii, którą otrzymaliśmy, za którą serdecznie dziękujemy. 

Często otrzymanie odmowy wypłaty odszkodowania powoduje, że poszkodowany myśli, że nic więcej nie da się zrobić. W decyzji ubezpieczyciel wskazuje konkretne przepisy prawne albo paragrafy OWU. Większość z nas niestety nie ma wiedzy prawniczej, aby treść tego pisma zweryfikować. 

Tymczasem jest zupełnie inaczej! Duża część prowadzonych przez nas spraw to właśnie sprawy, w których wnosiliśmy odwołanie. I w zdecydowanej większości kończą się one sukcesem.

Przepis na skuteczną reklamację do zakładu ubezpieczeń

Jednak, czy każde odwołanie może przynieść sukces? Niekoniecznie. Jeżeli napiszemy tylko do ubezpieczyciela, że czujemy się pokrzywdzeni i powinniśmy otrzymać odszkodowanie, to uwierz mi – nikt się tym nie przejmie. Otrzymasz decyzję odmowną, w której zakład ubezpieczeń napisze, że z przykrością musi podtrzymać wydaną decyzję. I nadal nie dostaniesz nawet złotówki. 

Zatem jaki jest przepis na skuteczną reklamację? Jakie są składniki sukcesu w boju z zakładem ubezpieczeń?

Należy wykonać trzy kroki.

  1. Przeanalizować, dlaczego zakład ubezpieczeń wydał odmowę wypłaty odszkodowania. Słowo po słowie, zdanie po zdaniu. Należy sprawdzić, czy wskazane przepisy lub postanowienia OWU mają zastosowanie w tej sytuacji. Jakimi dowodami dysponuje ubezpieczyciel. Czy te dowody istnieją, czy to tylko przypuszczenia. Czego brakuje, aby zmienić decyzję na pozytywną. Ubezpieczyciel nie napisze tego wprost, jeśli czegoś nie załączyłeś. Zacytuje paragrafy i będzie liczył na to, że się zagapisz. Na końcu tego kroku musisz wiedzieć, jaka jest podstawa odmowy wypłaty odszkodowania.
  2. Musisz obalić tę podstawę. W jaki sposób? Dowodem. Czasem wystarczy jakiś dokument, którego po prostu nie załączyłeś. Oświadczenie świadka, wycena naprawy, dokumentacja medyczna z wyraźnym wpisem, protokół BHP, wyrok, do którego zakład ubezpieczeń nie dotarł, notatka z interwencji służb na miejscu. Ale niekiedy musisz wykonać alternatywną opinię. Na przykład lekarską lub rzeczoznawcy. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy. Na co dzień korzystamy ze sprawdzonych specjalistów, których opinie sprawdzają się w sądzie. Pamiętaj. Jeżeli kwestionujesz opinię zakładu ubezpieczeń, to musisz mieć swoją. Inaczej odwołanie może nie być poważnie potraktowane. 
  3. Musisz złożyć proste i konkretne pismo odwoławcze. Wskazać, dlaczego uważasz decyzję za niesłuszną i czego się domagasz. Do reklamacji załączasz dowody. I koniecznie musisz zachować dowód nadania reklamacji. 

No i nie zapominaj, że jest jeszcze jeden składnik. Zgodnie ze statystykami klienci kancelarii odszkodowawczych otrzymują średnio dwa razy większe odszkodowanie od ubezpieczyciela! Ważne jest też to, kto sporządza reklamację. Zakład ubezpieczeń po prostu wie, że w razie ponownej odmowy będzie musiał spotkać się z Tobą w sądzie, jeżeli korzystasz z pomocy kancelarii odszkodowawczej.

Czy warto w tej konkretnej sprawie składać reklamację?

W jakich sprawach najczęściej składamy reklamację w imieniu naszych Klientów? W jakich sprawach ubezpieczyciele odmawiają wypłaty odszkodowania? Oto lista dziesięciu najczęściej prowadzonych przez nas przypadków, w których ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania:

  1. Odmowa wypłaty zadośćuczynienia.
  2. Rażące niedbalstwo w ubezpieczeniu autocasco.
  3. Odmowa wypłaty odszkodowania za wypadek przy pracy w przypadku dyskopatii.
  4. Odmowa wypłaty odszkodowania za udar.
  5. Odmowa wypłaty odszkodowania za zawał serca.
  6. Odmowa wypłaty odszkodowania za kradzież pojazdu.
  7. Odmowa wypłaty odszkodowania za upadek na chodniku.
  8. Odmowa wypłaty odszkodowania ze względu na brak uszczerbku na zdrowiu.
  9. Odmowa wypłaty odszkodowania ze względu na stan po użyciu alkoholu.
  10. Odmowa wypłaty odszkodowania za zalanie przez wodociągi i kanalizację.

Oczywiście, nie są to wszystkie przypadki. Jeżeli otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania z innego powodu zweryfikuj to za darmo. Wystarczy, że klikniesz tutaj i zamówisz rozmowę lub wyślesz maila. Analiza jest bezpłatna.

Jak ubezpieczyciel rozpatruje reklamację?

Część osób wątpi, że ubezpieczyciel przeczyta złożoną reklamację. Jest to błąd! Zakład ubezpieczeń musi odpowiedzieć, i to w terminie 30 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to w sądzie można powołać się na to, że reklamacja została uznana. Niesłowny i nieterminowy ubezpieczyciel będzie zatem w tarapatach. Ale to nie nasze zmartwienie…

Co ważne, ubezpieczyciel musi w decyzji dokładnie wskazać, dlaczego nie uznaje złożonej reklamacji. Nie wystarczy, że napisze „nie, bo nie”. Może to zostać uznane za ominięcie przepisów. 

Zakład ubezpieczeń może uznać reklamację i wówczas wypłaca odszkodowanie z odsetkami. Może także zaproponować ugodę, którą zawsze można negocjować i w ten sposób zakończyć likwidację szkody.

A co, jeżeli zakład ubezpieczeń ponownie odmówi wypłaty świadczenia? Pozostaje droga sądowa. To ostateczny bat na nierzetelnych ubezpieczycieli. I również z niej korzystamy.

Nawet, jeśli składałeś już nieskutecznie reklamację sprawdź, czy możesz wywalczyć odszkodowanie. 

    Chcesz od razu zacząć starania o wyższe odszkodowanie?

    Napisz do nas - w odpowiedzi wyślemy listę potrzebnych dokumentów i poprowadzimy Cię dalej:



    Klikając przycisk „WYŚLIJ” wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzu w sposób i w zakresie, o jakich mowa w oświadczeniu znajdującym się pod linkiem

    * Wysłanie dokumentów przyspiesza analizę